fredag 9. desember 2011

Blogg og verdier og norsk skryt

Dette med blogging har tatt helt av de siste årene her i norge, i dag har vel annet hvert menneske blogg.

 Det skrives om alt fra mote til personige ting og hobbyer. Men det slår meg når jeg sitter å leser alt dette prektige - det kan ikke være HELT sant alt. For hvem er det vel som lever i en slik veden at alt er bare glitter og stas, hvor er erligheten og sannheten bak bloggene.

og hva skaper dette for folk som ikke er helt oppegående og like selvsikre på seg selv. Det poseres her og der og det legges ut om det ene og det andre huset som blir bare større og større..

Har vi det så fint i norge at vi MÅ vise alt?

Jeg har nå mitt, men det kan ikke falle meg inn å vise mitt hus, eiendom eller bil dog heller ikke utseende til gud og hvert menneske.
(gullgruve for innbrudstyver å finne en blogg som viser det hele)

Dette er typisk den norske nordmannn - invitasjon!

Men nok om dette det var bloggens verdi jeg ville snakke litt om her. Det jeg ikke skjønner er hvorfor alle skal vise hele huset sitt i detaljer med både familiemedlemmer som barn og det hele. Legge hele sitt liv ut til Alle og alt er perfekt. Dere lyver verre enn, ja jeg har ikke ord for det, jeg for min del tror dere har slike problemer på hjemmefronten at dere må bare ha en blogg for å få livet til å gå vidrere i drømmer. Hva er egentlig vitsen med dette? Det enkleste for å rydde opp i dette på er jo å samle familien ....

Dere får ha meg unnskylt dere som sitter gjeldsfrie og tenker det samme som meg om at hvorfor vise fram noe som er bare lånt og ikke eget?


Hadde du virkelig noe på hjertet? Så skriv da!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar