fredag 9. desember 2011

Valg og ærlighet

Gjerne for meg kan alle skrive med fullt navn og bilder og div. Denne bloggen kommer ikke til å ha hverken bilder av meg selv eller mitt navn. Jeg skriver i den hensikt å være helt ærlig, og av hensyn til mine nermeste og meg selv så lar jeg være å ha fullt navn og ingen bilder som kan gjenkjenne meg.
Jeg skriver mest for min egen del og kaskje litt for noen sjeler der ute.

Å være helt ærlig i dag er faktisk gaske så vanskelig, tro meg, eller har du skjønt det allerede. Jeg har skjønt det at ærlighet varer ikke lengst, det kommer alltids noen som skal si noe eller som skal rette på "dine" ting. Hva er vitsen med det da? - det skjønner ikke jeg. Vi er alle individuelle personer med unike hjerner og meninger alle som en, så hvorfor skal alle liksom bry seg så mye at det ender opp med kveruleringer og ondskap. Nei takke meg til, jeg har levd lenge nok til å se og oppleve både det ene og det andre, det er da man trekker seg tilbake og allerhelst vil unngå folk.

Når jeg ble født så gråt jeg først men så smilte jeg for jeg kom endelig ut av et mørke som hadde vart i ni mnd. Lykkelig og glad.
Men hva i huleste er det som skjer?

Verden, nei verden er ikke slik den skal være, mener nå jeg.

Er vi ikke inteligente nok til å rydde opp i vårt eget KAOS?

Nå er jeg bitter, jeg er sint på meg selv, jeg er sint for at jeg ikke kan forandre noe, jeg er sint for at alt virker så håpløst. Selvfølgelig kan du sitte der og si at: "du velger din egen veg- og at alt her i livet består av egne valg!"

Men er det da det, egne valg?
Det var ikke jeg som laget meg selv!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar