onsdag 14. desember 2011

Jeg blir så forbannet!!!

Det å ha en hverdag besående av tilfeldige uheldige hendelser tidligere i livet som man drar på i unedelige år...

Det jeg vil fram til med dette er at det er HELT utrolig hva NAV gjør med folk. For det første er det jo et stort nederlag å havne i klypa på de derre..
Når jeg kan sitte å lese ulike nyheter om folk som virkleig er syke og har havnet i NAVs klør så blir jeg reglerett forbandet.
Du leser det og du har kanskje opplevd det selv, når du havner i nav sitt system så blir du faktisk værende der - om du er syk, hvis ikke kan du greie å komme deg ut av dette på en ganske så grei måte.
Er du syk så blir du som regel ennå verre med at du må slite med navs treghet, dette fører i mange tilfeller til at folk blir ennå verre!

La oss si at du har en sykdom som heter fibromyalgi, som til og med legene har vansker for å finne ut av. Du blir sendt til navs leger, men hvem er de. de er faktisk ikke noen uavhengie leger de samarbeider med nav, og da sitter du der.

Jeg blir så forbannet at jeg kan ikke si noe annet jeg ser folk som er oppegående og har en diagnose og når de havner på nav - ja, da går det faktisk ikke mer enn et par mnder med dialoger fram og tilbake der for at sykdommene blir forverret.

og alt kanskje ender helt umulig!

Jeg trodde at nav skulle være en statlig hjelp for å få ting til å bli bedre, det eneste de gjør er å lage ting så mye mye verre.

Ta foreksempel folk med posttraumatiske lidelser hva i huleste kan nav om dette som skal henvise folk videre, og videre hva i huleste kan psykologer i norges land om dette!
Nav burde skamme seg ingen med en slik lidelse kan tenke seg å gjennomgå de samme tingene på nytt igjennn og igjennn og igjenn, det har vi faktisk nok av i våre drømmer og daglige tanker. Faktisk det beste for de med disse lidelsene er å la folk være i fred, det passer faktisk ikke med behandlinger som R.E.M eller lignende. Det kan ofte føre til både selvmord og andre liv kan gå tapt. Kommer man i en krise så er det ganske lett å havne i situasjoner som en skulle unngått uten å bli minnet på alt som har skjedd.
LEAVE US ALONE!


Hadde du virkelig noe på hjertet? Så skriv da!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar